fredag den 6. januar 2012

Majspandekager med tomatsalsa

Til frokost den anden dag lavede jeg majspandekager med tomatsalsa - en opskrift jeg har fundet på iforms hjemmeside. Vi er godt nok store fans af iforms opskrifter. Vi har efterhånden prøvet en hel del af dem!





Opskrift (1 pers.)
30 g. mel
1/4 tsk. bagepulver
1/2 dl. kærnemælk
100 g. majs
1/2 æg
1/2 dl. persille
Lidt olie til stegning

Tomatsalsa
1/4 avokado
1 forårsløg
2 tomater
Lidt citronsaft
Salt
Peber
Rød chili

Bland mel og bagepulver, og kom mælken i, mens du pisker. Når det er rørt godt igennem, røres majs, pisket æg og hakket persille i, og pandekagerne steges på en slip-let pande penslet med et par dråber olie. Lav nu en grov salsa af avokado i små stykker, hakkede forårsløg, tomater i mindre stykker. Smag det til med citronsaft, salt, peber og hakket chili. Server pandekagerne i en lille stak og læg salsaen ved.

Jeg lavede dobbeltportion, da jeg ville bruge et helt æg - så kunne Hr. B spise resten til aftensmad, mens jeg var på arbejde :-)